آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید
سرخط خبرها

کودکان قربانیان سرطان در کشور | حدود یک هشتم کودکان سرطانی از خراسان رضوی هستند

  • کد خبر: ۲۱۱۶۲۴
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
کودکان قربانیان سرطان در کشور | حدود یک هشتم کودکان سرطانی از خراسان رضوی هستند
مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان استان خراسان رضوی گفت: روزانه ۶ کودک به کودکان مبتلا به سرطان کشور افزوده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست هم اندیشی که امروز (۲۴ بهمن ماه) و همزمان با روز جهانی سرطان کودکان در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، «شیما شریفی» مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان استان خراسان رضوی گفت: روزانه ۶ کودک به کودکان مبتلا به سرطان کشور افزوده می‌شود.

وی با اشاره به این که ۳۳ هزار کودک مبتلا به سرطان در کشور تحت درمان قرار دارند، خاطرنشان کرد: از جمع این کودکان چهار هزار و ۲۵۰ کودک مبتلا به سرطان در استان خراسان رضوی حضور دارند.

شریفی با بیان این که تمام کودکان مبتلا به سرطان استان با ارائه برگه پاتولوژی تحت حمایت موسسه حمایت از کودکان سرطانی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: این افراد تا سن ۱۸ سالگی مورد حمایت موسسه خواهند بود.

وی حمایت‌های این موسسه از کودکان مبتلا به سرطان را شامل حمایت‌های درمانی و غیردرمانی دانست و گفت: علاوه بر حمایت در زمینه تامین دارو و امکانات درمانی، موسسه از این کودکان در زمینه‌های اجتماعی نیز حمایت می‌کند.

شریفی با اشاره به این که بیشترین مشکلات موسسه در سال گذشته در زمینه کمبود و گرانی دارو‌های مورد نیاز بیماران سرطانی بوده است، خاطرنشان کرد: هزینه‌های درمانی این مجموعه نیز توسط خیران حوزه سلامت تامین می‌شود که باید قدردان زحمات این افراد نیک اندیش بود.

در ادامه این نشست، «مهدی مروج تربتی» رئیس هیات امنای موسسه حمایت از کودکان سرطانی نیز خواستار برنامه ریزی و مساعدت‌های لازم برای جذب خیران حوزه سلامت شد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مشوق برای خیران سلامت از طریق بخشودگی‌های مالیاتی که می‌توان برای کسب و کار‌های آن‌ها در نظر گرفت، می‌تواند به افزایش خیران و تداوم کمک‌های خیرخواهانه آن‌ها در این زمینه کمک کند.

در ادامه این نشست، «هاجر شریفی» نماینده سازمان‌های مردم نهاد استان نیز با اشاره به ضرورت حمایت از سمن‌هایی که در عرصه اجتماعی فعالیت می‌کنند، خواستار توجه هر چه بیشتر و حمایت از سمن‌ها در قبال مطالبات اجتماعی آن‌ها شد.

رجب‌زاده معاون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به ضرورت هر چه بیشتر ارتباط با حوزه علوم پزشکی برای برطرف کردن مشکلات بیماران خاطرنشان کرد: فرصت‌های به وجود آمده برای کمک به این بیماران را از طریق مصوبات وزارت کشور و سازمان اجتماعی کشور پیگیری می‌کنیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تصویب قانون سازمان‌های مردم نهاد در مجلس شورای اسلامی، از سازمان‌های مردم نهاد خواست مطالبه گری‌های خود از مسئولان را با قوت ادامه دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->